Amerykańskie władze przygotowują się do usunięcia kolejnych elementów zawalonego 26 marca br. mostu Francis Scott Key. W międzyczasie Kapitanat Portu ustanawia plan tranzytowy, aby zapewnić statkom rekreacyjnym możliwość poruszania się przez strefę bezpieczeństwa.
W I kwartale 2024 r. liczba zawinięć do polskich portów zmniejszyła się o 10,3 proc. r/r - poinformował w czwartek Polski Instytut Ekonomiczny (PIE). Ten spadek wynika przede wszystkim ze spowolnienia gospodarczego, szczególnie widocznego w imporcie pod koniec 2023 r. - wyjaśniono.
Z racji na zbliżający koniec pory suchej w Ameryce Środkowej, Zarząd Kanału Panamskiego liczy na normalizacje w kwestii poziomu wody i możliwości zwiększenia liczby statków przemieszczających się przez tę istotną trasę morską. W oparciu o obecny i prognozowany poziom wody w jeziorze Gatun oraz w związku z operacyjną strategią wodną (OWS) wdrożoną przez zarząd oraz władze Panamy, stopniowo ma zwiększać się ilość oferowanych tranzytów. Od 25 marca jest to 27 dziennie, gdy jeszcze w lutym spadła do zaledwie 18.
Amerykańskie służby kontynuują demontaż elementów mostu Francis Key, który zawalił się 26 marca po tym, jak w jedno z jego przęseł uderzył kontenerowiec Dali. Wielotonowe fragmenty są ładowane na barki wywożone celem ich przyszłej utylizacji. Udrożnienie trasy żeglugowej, prowadzącej do portu w Baltimore, ma potrwać przynajmniej kilka tygodni.
Większość postulatów protestujących rolników została spełniona - ocenił w środę na konferencji prasowej w Narwi (Podlaskie) wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz. Apelował przy tym o nieupolitycznianie obecnego protestu w siedzibie ministerstwa rolnictwa.
Maersk potwierdził, że pomimo kolejnych operacji wojskowych mających zapewnić bezpieczeństwo statkom handlowym na Morzu Czerwonym nie ma jeszcze zamiaru wracać na ten akwen.
"Blokada tranzytu produktów rolnych przyniosłaby nieobliczalne straty polityczne dla Polski, która była do tej pory wiarygodnym ratownikiem Ukrainy"- oświadczyła w środę Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza w odpowiedzi na zapowiedź wprowadzenia embarga na tranzyt przez Polskę niektórych produktów rolnych z Ukrainy.
Rosyjski państwowy koncern gazowy Gazprom zainicjował postępowanie arbitrażowe wobec polskich spółek Europol Gaz i Orlen; pozew w tej sprawie wpłynął do sądu arbitrażowego Petersburga i obwodu leningradzkiego - poinformował w środę rosyjski dziennik gospodarczy "Wiedomosti".
Trwające od października ataki jemeńskich bojowników Huti na statki i okręty poruszające się po Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej doprowadziły do ogromnych zawirowań w transporcie morskim. W wyniku tego wiele firm, w tym należące do czołówki branży transportowej, zrezygnowały z tras prowadzących przez Kanał Sueski, co wydłużyło trasy ich statków i pozmieniało grafiki w portach. Dowiedzieliśmy się, jak radzi sobie z tym gdański terminal kontenerowy Baltic Hub.
4,1 tys. wagonów kolejowych i 550 tirów z ukraińskimi produktami rolnymi wyjechało w tranzycie z przejść granicznych na Lubelszczyźnie od początku br. - wynika z danych przekazanych PAP przez lubelską Izbę Administracji Skarbowej. Takie transporty przez Polskę kończą się w portach morskich lub za granicą.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską